fredag 13 juli 2012

Orden bakom jag är ok...


Idag bekommer det inte mig
att det stormar.
Jag fryser men det spelar inte så stor roll.
Inte idag.
Jag tog ett steg bort
gick åt sidan och
blev på så sätt inte längre delaktig.
Att stå bredvid och titta på
gör inte lika ont.

Jag är ok.
Jag är ok.
Men vill du hålla min hand i din
en liten stund till”?

Idag bryr jag mig inte om
försenade val
trasiga möjligheter
dåraktiga beslut eller
förbrukade chanser.
Inte bryr jag mig om
smutsiga gator
överfyllda torg eller
stressade vardagsrutiner.
Jag är inte med där.
Jag valde en annan väg
lite längre bort.
Jag knuffas inte längre runt och

jag andas,
jag andas igen.
Men om jag ber dig,
vill du då hantera varsamt
för jag vet inte hur man gör
när man går sönder
för ofta”.

Inte bekommer det mig
att natten innehåller sådant
som bör läggas åt sidan
stoppas undan
glömmas bort.
Att minnen hakar sig fast
är ingenting jag tar notis om.
Inte idag.

Jag mår bra.
Jag klarar mig.
Men om jag lägger mig här,
kan du hålla om mig då”?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar