måndag 12 november 2012

Och kanske...


Och kanske var jag aldrig beredd på
hur stort
på hur mycket det skulle komma att innebära
att inte längre vara dig nära
vara
de andra nära
de jag aldrig ville lämna.
Lämna.
För jag behöver nog ha dig, syster
Mitt innan storstaden ♥
på armlängds avstånd.

Och kanske visste jag inte
hur det egentligen skulle kännas
att bryta upp
bryta ner
packa ihop
(aldrig packa upp på riktigt för hemma blev borta och
de som alltid skulle andas slutade plötsligt)
Och jag saknar dig, syster
där nära ibland blev för nära men
där tryggheten bodde i andras rum.

Och kanske är styrkan det som visas
när borta blir det val man har kvar
och
som är valet man väljer
för att komma ifatt
komma ikapp
sig själv
göra ett försök
att välja sig själv
och
kanske är det så
att armlängds avstånd inte gäller egentligen
Syskon ♥

för i hjärtat är ni alltid nära
ni som försvann och
det är när jag hör din röst, syster
där du bubblar av ord meningar skratt och idéer,
som jag vet

hur kärlek

egentligen

känns.



Och jag tror att borta
en dag
kommer att kännas hemma.









4 kommentarer:

  1. Vilken idyll!
    Det är tufft att lämna men vilken människa du är!

    SvaraRadera
  2. Vackra ord och du beskriver det man ibland försöker förklara.
    Du är så bra!

    SvaraRadera
  3. "Och kanske visste jag inte hur det egentligen skulle kännas att bryta upp bryta ner packa ihop"
    Du skriver det som jag så många gånger känner men aldrig erkänner! Du skriver bästast!

    SvaraRadera
  4. De du har i bagaget har gjort dig till den du är, svårt att lämna men hade du inte gjort det hade du inte vart den du är i dag <3

    SvaraRadera