måndag 23 juli 2012

En tanke eller några ord..


Egentligen skriver jag inte längre. För bara några månader skrev jag mycket.
På papper
med bläckpenna
(Fotograf: inte jag)
stora funderingar om ganska banala saker.
Vackra drömmar
som formade sig likt eviga fotografier
fast i bokstavsform.
Hur ogärna jag än vill
så handlar det mesta ändå om dåtid eller framtid.
Om vem man är.
Egentligen.
Att man vill bort från den där gråa regnhimlen som tonar upp sig
men som man egentligt tycker är fantastisk vacker.
Och den där taggen
som sitter så där nära
gör hål och lämnar märken på det som egentligen betyder någonting.
Att vilja ha det där man önskar
hitta hem
finna sin plats
stressad över att inte göra det där man faktiskt vill
längtar efter
hoppades skulle ske.
Eller tog för givet skulle hända.
För allt är annorlunda nu..



Egentligen skriver jag inte längre.
Inte på samma sätt.
Inte med samma intensitet.
Orden låter inte lika vackert.
Förr gjorde dom det.
Det fanns en innebörd då.
En mening i det där som beskrevs med bokstäver.
En skönhet.

Men det var länge sedan nu.



2 kommentarer: