söndag 29 juli 2012

Det här med Söndagar (repris)


Söndag.
Jag älskar Söndagar.
Jag älskar att vakna
Fin present från en ännu finare vän!
hur sent som helst
eller tidigt
dricka morgonkaffe om och om igen
och gå runt i pyjamas hela dagen.
Jag älskar skratt.
För skratt är vackert och vackrast är du
när du skrattar.

Jag älskar samtal med innehåll, kanske tillsammans med lite (mycket) vitt vin och
jag älskar sms som får mig att le.
Jag älskar choklad, bullar och Clementiner.
Jag älskar en vacker bild.
När jag lyckas fånga det unika och fina. 
Jag älskar att andas i samtakt och jag älskar mina vänner.
Jag älskar att planera och att pricka för saker
på en "att göra" lista.
Jag älskar att ha kontroll.
Jag älskar att skriva och jag älskar överfulla dansgolv.
Jag älskar att se natt bli till dag och
jag älskar julen.
Jag älskar energi, älskar att fota och jag älskar att fylla lägenheten med tända ljus.

Och min dröm kanske aldrig slår in. Men andra drömmar gör det. Det är iallafall vackert. Det är också vackert att ta det där steget och känna
att man inte är ensam...
trots allt.

Jag älskar
när allt
börjar bli vackert.

Igen.


3 kommentarer: