söndag 17 juni 2012

Idag ville jag...


Idag ville jag prata med dig.
Du vet..
slå ditt nummer och berätta om
livet i Göteborg.
Du skulle tala om riskerna med en storstad
hur lugnt det är på landet
undra om jag inte ångrade mitt val
berätta om din dag och
som alltid fråga
när jag skulle komma hem nästa gång.
Jag ville höra din röst idag.
Du vet..
så där mycket så det gör ont i hjärtat och
luften räcker inte till och
när man inte riktigt vet var man ska göra av all saknad.
Jag saknar dig.

Jag ville säga hej till dig idag.
Prata om sommaren och
hur jobbet tar all energi och jag skulle som vanligt tala om för dig att inte sola för mycket
inte arbeta för mycket
att ta det lugnt
tänka på kroppen
och
jag skulle säga att jag planterade en solros idag för att ha dig nära och
du skulle skratta.
Jag saknar ditt skratt.

Jag ville höra din röst idag.
Berätta om människorna jag träffat
som sätter spår i mitt liv och
som jag aldrig aldrig vill vara utan.
Du skulle prata om grannen som målar om huset
om människorna i byn
om hur trädgården blommar nu.

Jag ville så gärna
ringa dig idag.
Höra din röst.
Försäkra mig om att du mådde bra.
Du vet..
jag ville så där mycket
så man nästan går sönder för en stund.

Jag saknar dig.
Jag saknar dig så mycket.


2 kommentarer:

  1. Fint! Jag blir tårögd...

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker text! Du saknar någon så jag blir helt berörd.

    SvaraRadera