tisdag 12 juni 2012

Denna dag...


Det är tisdag, junisolen som strålar till och från men kylan
kylan dröjer sig kvar.
Lite till.
Denna dag blev inte alls som jag tänkt mig.
Eller hoppats på.
Det är så ofattbart tyst här.
Det knäpper en aning i fönstren.
Det blåser.
Blåser bort.
Drar förbi.
Och jag står kvar.
Andas in.
Andas lugn.
Håller andan.
Jag är en tempel ruin idag.
Ett kaos av
spikar och skruv
och plankor.
En oorganiserad hög
av alla måsten
krav
frågor med utebliva svar.
Saker man önskar men som
kanske aldrig kommer.
En dag som
befunnit sig i tystnad.
Och kanske
kanske
måste det vara så just nu.

Idag sitter jag blek och stilla
bredvid mig själv.
Samlar kraft
för att hitta tillbaka
hitta en mening
hitta ett sätt att bryta den tystnad
som tar över det som blev.
Som heter tisdag.
Som gärna vill lägga sin smutsiga hand
på min förmåga
att andas i takt
att bokstavera en känsla
att finnas kvar.
(Och jag vill aldrig tappa min förmåga att
kunna sätta ord
på det ordlösa)
Allt har sin tid.
Idag ligger jag bredvid
räknar stjärnor
placerar meningar i den tystnad
som samlar sig runt mig
tar över
tar plats.

Allt har sin tid.
Även tystnaden.
(även jag)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar