söndag 10 juni 2012

Hemma. Borta.


När skylten kommer närmare kommer de blandade känslorna tillbaka.
En stad så full av minnen.
Full av händelser som jag gärna plockar fram ibland
och händelser som föralltid borde bli gömda i mörkret.

 - Utan dig skulle jag sluta andas - 
Här finns min syster.
Min fina syster.
(Och ibland vill jag bo granne med dig, alltid ha dig på armlängds avstånd
alltid vara nära)
Här hade vi det bra.
Här vilar minnen av de som fanns förr,

av en familj som plötsligt försvann men
här finns en syster kvar.
Min fina syster.

Det var i denna stad jag och kärleken
byggde oss ett hem.
Ett hus
en trädgård
en värme
och
det var här människorna kom och gick
men vi fanns kvar.
Vi fanns alltid kvar.

Det var här jag insåg
att livet förändras
att du förändrades
dina ögon ändrade färg
och
vi stred åt olika håll
varje dag
varje sekund och
när bröllopsbilderna åkte ner
var beslutet taget.
 - Min dröm med vita knutar - 
Det var den här staden jag lämnade
för att hitta mig själv
hitta tillbaka
hitta det som gick förlorat
för länge sedan.

Men jag saknar
jag saknar
hur det kunde ha varit
hur det skulle kunna vara.
Jag saknar mitt hus med vita knutar och
dörren som alltid stod öppen.
Jag saknar.

Nu när skylten närmar sig
kommer känslan tillbaka
av maktlöshet
tomhet
sorg
men jag vet
att här bor en syster
min fina syster
mitt allt.
Då känner jag ingenting annat än kärlek...♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar