tisdag 5 juni 2012

Mer än tusen ord...


En bild säger mer är tusen ord, sade du och

den första bilden av dig
av mig
kanske av oss
innefattar bara en liten del av allt vi sagt
till varandra
om varandra och
jag har tusen bilder till
för du var det vackraste jag kände.

Och den gången jag ser dig
jag vet
det är en omöjlighet men
jag ser dig i allt som finns
i alla som är.

Och om jag hör dig
alla ord vi delat
alla sånger vi försökt lära oss texten till
under en bar himmel
i vår stad
fast i en annan del.

Och om inget hade gått fel
den torsdagskvällen i Oktober
hade vi suttit på en filt nu
i en park
vid ett hav
precis utanför vårt fönster
och skrattat åt alla bilder
som faktiskt säger mer
än tusen ord.


och
det enda jag är säker på
är
vem
jag inte ville bli,
lovade
att aldrig bli
men jag tror att jag
har kommit dit
är
precis där.

Du... jag saknar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar