söndag 13 maj 2012

Min hjälte...


Minns du
kommer du ihåg

hur det kom sig
att det var så
och att det blev som det blev

men
det gör ingenting
ingenting gör det

för jag är stolt
över att ha haft dig
och
när andras ögon borrade hål i din själ
tog jag din hand och tryckte den lite hårdare
och du log
andra log inte men
det gjorde ingenting
ingenting alls
för
jag var stolt över att få gå vid din sida.



Det är så tomt nu. 

Vet ni...
Ibland vill jag att varje ord jag skriver ska vara det strå som du letat efter längtat efter drömt om.
I detta ska det finnas en känsla en tillit ett litet hopp som säger; ja, jag är faktiskt älskad, jag duger och jag har en plats här. Det finns en mening.
Och om jag lyckas
om så bara en gång
beröra dig med mina ord

då finns det en mening hos mig också. 

1 kommentar: