torsdag 5 april 2012

Det är vår nu...


När vintern kom hade du också lämnat staden.
Ja till och med världen.
Du också.

- Kan ni inte hälsa på mig,
frågade jag en tanke med era konturer
- Jag saknar er...

Det var så länge sedan
vi sågs
som jag såg er och
ni mig.
Det är inte lätt att höra av sig
till er
för det är stort
oändligt
där i himlen och
det finns ingen adress till ert moln
men där
i duggregnet
i snöfallet
i februarisolen
i sommarsolen
kände jag er närvaro och
jag hörde er viskning
precis intill
precis så tydligt
som jag minns den.
Det finns så mycket jag skulle ha sagt.
Så mycket.
Att kunna slå de där siffrorna till er
blev inte längre lika självklart och
jag saknar
det där köksbordet med alla tusen märken i.
Där vi satt,
där vi alltid satt.
Våren är här nu och 
jag saknar.
Saknar.

- Jag är alltid nära
stod det på
pappret
på vykortet
från någon
långt långt borta.

Even if you’re gone, you still mean the world to me.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar