fredag 8 juli 2011

Fråga något lättare...


Fråga något

lättare

fråga något

jag kan svara på.

Fråga om havets vackra färg

fråga om himlens alla mysterium

Fråga

om ebb och om flod

fråga

om hur det känns

att falla

om och om igen.

Men fråga inte hur det är

att resa sig

utan att vara kantstött

fråga inte

hur man lär sig att somna tryggt.


Fråga någonting

som är enkelt

som är rent

lägg ditt huvud

nära min röst

och jag ska viska

de svar jag har

jag ska viska

de svar jag har.


Fråga något

lättare

fråga om kylan

en dag i december

fråga om värmen

som bor i min själ

när hennes namn dyker upp

fråga

om storm och stiltje

fråga

om hur det känns

att ramla ner

om och om igen.

Men fråga inte hur det är

att resa sig

utan att vara kantstött

fråga inte

hur man lär sig att somna tryggt.


Fråga något lättare.

Fråga något

jag kan svara på...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar