fredag 6 maj 2011

Ibland...


Ibland får jag för mig
att jag är mer
än en existens
mer än ett ansikte.

Ibland får jag för mig
att mitt namn faktiskt betyder någonting och
att jag
hos någon
är mer än ett flyktigt möte.

-för allt det som någon söker
är egenskaper jag egentligen inte har-

Ibland får jag för mig
att dina händer
faktiskt vill nudda mina och
att dina ögon gör sig bäst
tillsammans med färgen
från min ljusaste dag.

Ibland
bara ibland
får jag för mig
att dina läppar formar orden
som jag aldrig vågar säga och
att mitt namn är värt att nämnas -
om och om igen.

- men egentligen
allt det som någon söker

är egenskaper jag inte har -



Ibland får jag för mig
att jag är mer
än en tanke
i ett förbipasserande
i ett ögonkast...


...i ett flyktigt möte.







1 kommentar:

  1. Vännen du måste jobba på ditt självförtroende, och visa att detta är inte du...du är bättre än så, men dikten är fullkomligt briljant

    SvaraRadera