söndag 1 maj 2011

När saker förändras...


Älskade

sitt kvar vid min horisont ett tag till

och jag ska visa dig en värld som kanske gör ont ibland men även den hårda

betongen

är vacker

när det blir ljust.



Det är april nu och
saker har ändrats förr men
det handlar bara om tid och
hur man väljer att se på saker och

hur man hanterar det man lär sig.

I april.

Jag tänker ibland på

vad som gör en människa

hur lätt det var att fastna i dina rörelser

dina ord

din existens

bli ett med den puls

som var du.

Som de senaste åren har varit ett jag utan ett du.


Mycket blev annorlunda

den där våren.


Jag tänker ofta på

vad som gör

att man hör ihop

hör samman

känner tillit och

vad det är som gör

att allt plötsligt försvinner.


Jag tänker ibland på oss.







Älskade

lämna din panna mot min panna

en liten stund till och

dina avtryck på mitt hjärta.


Det är april nu och

dags

att gå vidare.


1 kommentar: