lördag 29 januari 2011

Så länge det finns tid...

Så länge det finns tid
vill jag besöka fler platser,
åka fler mil i en alldeles för varm bil,
utforska fler kulturer och seder.
Jag vill hitta fler lösningar än det finns problem,
du vet,
så jag är förberedd och
jag vill lära mig mer om konsten att lära.

Så länge det finns möjlighet
vill jag sjunga fler sånger (självklart hellre än bra),
lära känna fler människor och
lära mig mer om gränsen mellan fiende och vän
för ibland är det svårt att se skillnaden.

Så länge det finns timmar kvar att utnyttja
vill jag skriva fler texter och
samla många mer minnen.
Jag vill göra fler misstag för
att sedan kunna skilja på rätt och fel.
Jag vill kunna vara tyst när det krävs och
lära mig tala när det tar emot som mest.

Jag vill känna tro.

Så länge det finns tid
vill jag sola på fler stränder (gärna vara supertränad samtidigt)
plocka fler blommor (även om jag tycker det är fruktansvärt tråkigt)
Jag vill sparka undan fler höstlöv och
jag vill göra fler snöänglar.

Så länge det finns tid
vill jag följa fler recept (även om det verkar vara en omöjlighet att få godkänt resultat)
testa fler vägar,
ta fler chanser (även om det innebär att förlora) och
våga satsa mer på förändringar.
(det måste ju gå eller hur?)

Så länge det finns fler dagar
vill jag veta mer om människor och
jag behöver verkligen lära mig mer om mig själv.
Jag måste lära mig se det goda framför det onda och
det här med att ge chanser och
släppa det gamla och förgångna står först på kursplanen.

Så länge det finns tid
så finns det tid kvar.
Det finns kraft och det finns vilja.

Jag ska bara lära mig mer om det.
Om hur man plockar fram det när det som mest behövs.
Så länge det finns tid.

1 kommentar:

  1. Tänk att ord kan få tårar att rinna. Du berör. Kramar från Elisabet

    SvaraRadera