tisdag 25 januari 2011

Det sägs...

Det sägs att det finns en mening med allt som händer.
Att ur händelser kommer lärdom och
att lärdom och erfarenheter gör dig till den du är.
Det sägs att det tilldelas inte mer till en människa än han klarar av och
att prövningar är till för att övervinnas.
Det sägs att du växer som människa.
Så småningom.

Jag har hört att tiden läker alla sår,
att varje ärr har en historia och
att bakom varje leende finns två tårar.
Ödmjukhet är något du lär dig och
respekt är något du förtjänar.
Det är genom upplevelser du får respekt för livet.

Jag har läst
att det som inte dödar gör dig starkare,
att det krävs mod till att vara den du är och
att styrka inte handlar om att aldrig falla
utan att resa sig,
om och om igen.




Jag vet
att det räcker nu.
Det är bra såhär.
Jag behöver inte mer erfarenheter eller upplevelser.
Inte just nu.
Inte på länge.

Jag vet
att ord är bara just ord
som redan är använda och jag vet ibland inte
varför jag skriver.
Så jag låter dem vara ett tag
tills det får innebörd.
Tills jag kan kalla dem mina igen.

Jag vet
att det är inte svårt att existera.
Det ligger inget styrkeprov i att endast finnas till.
Den riktiga utmaningen ligger i
att faktiskt leva.

1 kommentar:

  1. Känner varenda ord. Känner med dig. Förstår dig precis. Varm kram från Elisabet - din arbetskumpan

    SvaraRadera