lördag 1 januari 2011

Ett nyår värt att minnas...

För det var det.
Minnesvärt.
Allt var perfekt,
precis som om någon hade bestämt att den här dagen, den är din.
Den är svaret på alla dina frågor och du kommer att
förstå det som innan sett komplicerat ut.
Det var så bra som det lät där.
Ett avslut på ett år som varit fantastiskt och fruktansvärt, fullt med glädje och sorg.
Ett år där jag insett värdet i äkta vänskap och vilka man ska hålla utanför den kategorin och ett år fullt av svek och funnet förtroende.
Jag har hittat betydelsefulla människor som kommer att finnas i mitt hjärta för alltid,
som har ställt upp, kämpat och funnits där trots att jag själv varit blind och trots att de själva fått lida en del för att de aldrig slutat finnas där.
(Jag hoppas att jag någon gång kan ge tillbaka det ni ger mig)
Jag vet nu hur viktigt det är att ta de händer som sträcks ut
för att själv överleva och jag vet hur viktigt det är att jag själv bidrar till mening och förståelse.
Även om det inte alltid är det lättaste.

Ett nytt år...
En dörr är öppen och genom den ska jag gå i slutet av februari.
Kan bli fantastiskt, kan också bli det värsta jag gjort men igenom den...
det ska jag!
En ny bok är planen, förra året kom jag med i Svensk Poet 2010 och jag siktar även mot Svensk Poet 2011.
(För drömma får man)
Igår fick alla säga händelser som satt spår under det gångna året och jag märkte då att jag faktiskt kommit en bit. Det känns bra.

Det var en bra dag.
Nu måste en del förändringar ske för att jag ska bli den jag är. Som jag egentligen är men som genom händelser glömts bort.
Igår var en början och nu startar en lång resa.

1 kommentar:

  1. Glad att du fick en sån fin nyårsafton! :)
    Precis vad du behövde nu.. Bra start på året, bara fortsätta så. :)

    SvaraRadera