fredag 19 mars 2010

Vad händer sen?

När det blir för mycket.
När allt som händer tycks ha en baktanke som inte är god och
när saker sker utan att det finns lösningar eller handbok att förlita sig på.
När det som innan ansågs som enkelt
blir de mest svårlösta gåtorna och
ingenting man gör blir bra.
Är det för mycket då?
Är det slutet eller en ny början?
När benen slutar att bära och kroppen skriker efter vila
och
när det blir en börda att agera,
har det blivit för mycket då?
Vad händer sen?

Jag hade behövt dig nu, mamma.
Jag hade behövs slå ditt nummer,
knacka på din dörr och suttit bredvid dig
och låtit dig vägleda mig rätt.
Jag hade behövt din famn just nu och
din röst som kunde säga att det kommer att ordna sig.
Det löser sig ska du se...
Jag hade behövt höra ditt skratt och
du skulle ha suttit där,
vacker och stolt,
och din blick skulle visa mig
vad jag behöver göra.

Jag hade behövt dig nu, mamma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar