lördag 16 januari 2010

Du betyder så mycket...

Vad är det som gör dig så vacker?

Är det stjärnorna som lyser längst din kropp
när du sitter med huvudet i dina knän
eller är det månen som
speglar sig i dina ögon?

När du sitter där så tänder jag din eld
för när du är som mest svag
så lyser du ändå
för jag är ditt hopp som vägrar lämna dig.


Du försöker göra dig osynlig
för du har tappat förmågan att se färgerna
i din tillvaro och
du tycker att svart eller vitt passar till
din gråa vardag.

Du kan inte uppfatta din egen existens.

Jag önskar
att du kunde se din spegelbild
i mina ögon
och se hur vackert du lyser
så skulle du
äntligen förstå ditt eget värde.

För tro mig

det finns ingen som du….








Du berör mig bara genom att låta dina andetag nudda min kind...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar