måndag 14 december 2009

Julen...

Julen kom snabbt i år.
Jag har inte hunnit förbereda mig
inte gjort klart alla tankar så det inte blir kaos på självaste julafton
(för då ska man lysa som tusen juleljus och le sitt största leende och
vara tacksam för det man har och tro mig det är jag...)

Jag har inte hunnit säga till mina spöken att ta en paus
lite vila
(så jag får vila)
att ta steget bort när julen knackar på
att hålla sig borta
för på självaste julafton vill jag inte tänka på något annat
än just den dagen.
(de har nämligen kontroll över vissa tankar och
jag föraktar dem för det)

När granen tänds och glöggen serveras
vill jag inte göra annat än att dricka glögg och sitta nära och
glädjas åt de som finns omkring mig och
tänka vackra tankar på de som inte fick vara med längre.
Jag vill inte upprätta ett räddningsläger
för mina egna trasiga känslor och
jag vill inte lappa ihop det som egentligen inte går att laga och
jag vill inte känna sorg.
(inte på självaste julafton)

Jag önskar lite andrum bara.
Ett minne som jag kan ha nytta av och
vårda ömt och
som kan ge mig kraft de dagar när saknaden efter henne
blir för stark.
Jag vill vara delaktig och inte bara vara där.
Jag vill göra självaste julafton
till den bästa dagen och
jag vill göra den till vår.

Älskar dig syster!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar