måndag 5 oktober 2009

Hon är sådär lagom...

Du är som en fjäril
i en värld full av ingenting
finns du
och
jag tar dig kanske för givet
alldeles för ofta och
alldels för mycket.
du vet, jag tycker så mycket om fjärilar.

och
alldeles för sällan berättar
jag för dig
hur underbart jag tycker att det är
att få skratta med dig.
Det är då vi ger ork åt vår
fjäril att flyga


Du är bara så där lagom som någon kan vara. Ibland är du galet svår och pratar mest hela tiden och ibland är du bara tyst och låter omgivningen sköta sitt men mest av allt är du varm och underbar och dina leende ögon och dina smilgropar är något som värmer frusna hjärtan.
Allas hjärtan.
(men kanske mest mitt hjärta)

Varje sekund med dig
är viktig för mig...




*
Skriver lite extra så här in på sena kvällen. Film i sängen. Har blivit något av en vana och det hjälper mot sömnlöshet.
Är även oerhört sur för att skrivarakademin blev uppskjuten!! Men den som väntar på nåt gott...Det kommer att börja i november istället...:)
Får skriva amatörtexter så länge! :)

Nu har hon rumsterat färdigt, datorn är laddad...välkommen ångestfyllda natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar