söndag 9 mars 2014

Vi...

För jag såg det i dina ögon, älskling
jag såg
det som andra aldrig lade märke till
för visst, du kallade mig baby och darling och
Himlen har aldrig varit så klar som den var just då.
Alla dessa år.
Och kanske skulle jag ha hållit fast lite mer
lite hårdare
på ett annat sätt
för när det där jobbiga knackar på är man inte alltid beredd och
ord som innan var självklara fanns inte i våra rum.

Baby, du lade huvudet på sned och sade att jag var den vackraste du någonsin sett men
när mörkret föll skulle utseende inte spela någon roll längre.
Inte för oss.
Eller hur?
Baby?
Och inte skulle vi gå där mer,
på stigen längst vårt hus och inte skulle vi
skratta
gråta
skrika
prata
kasta och sparka och
aldrig mer skulle vi älska.
Varandra.

Älskling,
jag såg det i dina ögon.
det där som ingen annan såg och inte
trodde jag att kärlek och hat skulle ligga så nära varandra.
Inte trodde jag det,
baby…






1 kommentar: