tisdag 16 juli 2013

Jag tror det är så, älskling...

Jag tror att vi vandrar 
på samma stigar 
kanske låter fötterna smeka samma vatten
du och jag. 

Samlar på oss stenar och 
damm och solsken och visst letar vi
efter det där vi förlorade
för länge sedan. 
Jag tror vi gör det, älskling. 
Du och jag. 

Och det är det där vi aldrig sade 
men som fanns där i vår tystnad
för älskling 
du är som jag och vi, 
vi är de där med hål bakom bröstbenet 
som vi fyller med ord om ingenting och ord om allting. 
Tystnaden är mer som ett skydd och 
kanske vi egentligen inte riktigt vet vad vi skyddar oss emot. 
Kanske är det rädslan att inte räcka till som gör att orden inte får fäste. 
Jag tror att det är så 
att vi har samma packning, älskling. 
Jag tror 
att saknad är något vi båda är rädda för 
för vi finns 
och vi går och vi balanserar 
längst samma avgrund. 

Jag tror vi gör det, älskling. 

2 kommentarer:

  1. Du kan det här med att formulera känslor till makalösa meningar!!

    SvaraRadera