söndag 12 augusti 2012

Något större..


Jag föddes tror jag
utan tålamod
men med en jävla massa drömmar
med en massa tankar
om att leva i nuet fast jag aldrig lärt mig hur.

Jag drömde mig alltid bort
bort från klassrumsångest
rastångest
och attaldrigfåvamedångest.
Drömde mig bort
bort ifrån grå asfalt och nersmutsade omklädningsrum
bort ifrån
den verklighet som var min
som ingen annan verkade ha
bort ifrån halvfulla meningar och frätande andedräkt.

Jag drömde äventyr
drömde något större
något bortom allt jag aldrig lyckades lära mig
och även om det var lätt att lära sig stava till ful och dum
visste jag att det fanns något mer än så.

Jag ville inte vara barn men ej heller bli vuxen
för att leva i nuet
var inget för mig
för jag drömde alltid större
ville alltid större 
än så.



Framtiden hälsade på och idag är allt annorlunda. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar