måndag 2 juli 2012

För jag tänker drömma större...


För kaoset är ju redan här och jag tänker
ramla runt
famla efter och hitta
det där som jag länge letat efter och
jag tänker forma mina drömmar större och kanske
kanske de krossas hårdare men
jag tar den smällen.
Jag tar den.
För vad spelar det för roll
för kaoset är ju redan här.
Det blev sommar i år igen
brunbrända ben och rosévin och vitt vin
men aldrig rött
och när ditt leende smyger sig in vid min hals trivs jag nog lite extra.
Kanske när din mustasch formar sig efter hur du skrattar och
när dina armar visar hur en omfamning ser ut
vet jag att jag vill vara där.
Ett litet tag.
Tills någon av oss går vidare för det händer.
Det vet vi allt för väl.
Men just nu är just nu och
när hösten kommer kanske kaoset har blivit ett större kaos
men vad spelar det för roll?
Egentligen?
För det är ju så ibland
att man är rädd för att inte verka tillräckligt intressant.
Ganska ofta.
För jag är en sådan som gillar att dra ner persiennerna mitt på dan och handla på Ikea
och du vet att det ibland skrämmer mig.
Att jag säger att vi är så lika.
Fast ändå som främlingar.

Men det gör inget
för kaoset är redan här och en vän sa att man måste nå botten
för att kunna komma uppåt och
jag vet
jag vet det
så jag tänker drömma större
krossa hårdare
för sommaren är här men det kommer en höst och
kaoset är här men jag vet
att det kommer ett lugn.

Jag vet det.











3 kommentarer:

  1. Ja det är så. Botten och sedan klättra.
    Jag fastnar för dina ord.
    *Poesi*

    SvaraRadera
  2. du vet verkligen hur ord ska sättas ihop.
    och jag är en av dom som hjälper dig att komma upp. =)

    SvaraRadera