onsdag 28 mars 2012

Ibland saknar jag det som var.


Regnet föll den kvällen
den första kvällen
men
det var du och jag.
Det var du och jag, älskling och ingen storm i världen
kunde få oss isär.

Dagar blev månader blev år
och vi
var två som blev en
hela tiden
all the time
och du kallade mig baby och
du log så där som bara du kan.

Det var du och jag.
Du och jag baby.

Sen kom tiden när armar aldrig nådde ända fram
när tomheten blev ett med
dagen
natten
med oss
med oss och dina ord var aldrig samspelta med mina.
Mina ord försvann
du vet
den där gången när jag undrade om det var så det kändes
när allting tar slut?

Så mycket rusade
människor
årstider
tankar
men inte vi baby
aldrig vi
för i våra rum hade tiden stannat och hösten gjorde sitt
men
jag slutade aldrig hoppas på värmande hjärtan som bara gömt sig lite
kommit vilse och snart skulle hitta tillbaka
för jag önskade ju.

Baby.

Idag är ditt språk inte mitt och mina ord
passar inte in i dina meningar men
regnet föll den kvällen
den första kvällen

och allt för ofta tar saker slut.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar