tisdag 17 januari 2012

När det kommer till saknad.. (publicerad)


Hur har ni det?
Är andra sidan världen
bättre?
Jag saknar er.
Är stränderna långa hos er,
längre än sommaren här?
Kanske lyser solen mer
än det regnar här?
Här är det kallt och
det blåser och
asfalten är alltid blöt.
Jag drömmer mycket om er,
läser era texter,
skrattar åt allt  här,
ler åt att ni har det bättre
nu
för ni förtjänar det
men
ni vet hur jag kan bli ibland,
när det handlar om saknad och så. 


Ibland känner jag mig så svag,
men är stark ändå,
är det lättare att andas där ni är?
Här finns många olika rum
där jag försöker klura ut tiden,
meningen,
få ihop alla pussel,
få struktur för att kunna fungera.
Vi här hemma finns kvar
någonstans
i det ni lämnade.
Vad finns där ni finns?
Är det lättare att räkna stjärnor där?
Jag önskar att jag hade era ögon ibland
så jag kunde se det ni ser.
Är det varmare hos er?
Ni vet ju hur vintrarna kan vara här och
nu är det kallt och ruggigt men
det finns folk här
som ger mig värme
ni vet
sådan värme som man inte vill släppa taget om eller
vara utan.
Jag målar minnen på vita väggar
finns där jag alltid funnits
drömmer om hur det skulle varit
som egentligen inte spelar någon roll,
inte nu för
ni är en evighet härifrån och
denna natt är så jävla lång så
ge mig bara en ny dag.

Jag hoppas världen mittemot
behandlar er väl
men
ni vet hur jag kan bli ibland
när det handlar om saknad och så...






Ni fattas mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar