söndag 9 oktober 2011

Jag vet inte riktigt vilka ord jag ska använda längre


Detta kanske inte min grej längre. Helt enkelt.



Och så blev man stor, innan man ens hunnit vara liten

Stor så som ni

Stor på ett sätt som aldrig räcker till

Aldrig täcker in allt

Knappt ens något faktiskt

För ni skrattar skämtar tar sats och tar plats
Som jag
Ni letar spelar söker och finner. Förlorar.
Som jag

Det finns ju inga svar fast vi slutar aldrig söka

Så vi klamrar oss fast
vid varandra
Desperat håller i vid tron vid viljan vid hoppet

Inom oss bultar allt det där

frågorna valen osäkerheten ensamheten samhörigheten
Vi flackar med blicken vi fäster den vid något vid varandra

Trycker händer håller om tröstar om natten

för att känna oss trygga

säkra, behövda, för att känna någonting

För vi är stora nu

men jag har aldrig aldrig känt mig såhär liten

1 kommentar: