torsdag 17 mars 2011

Att göra ett val...

Jag kan inte lägga energi på saker
som inte är möjligt längre.
Jag kan inte ändra på det som var
hände
det som blev.
Det måste bli ett slut
ett avsked
en ny början.


Jag vill inte vara den som vänder sig bort
istället för att se.
Inte vara den som missar när dörren öppnas
lampan tänds och mörkret skingras.
Jag vill inte vara en del av dem som sitter fast
på en parkbänk och undrar
när sista bussen går.
Som sitter kalla
tysta och bittra
utan att förstå vad som gick fel med deras
uttänkta planer.
(Jag vill inte vara som er)

Jag vill vara den som visar vägen
som skänker istället för att ta och
som håller om utan att hålla fast.

Det är slut nu.
Över.
Era ord sparkar jag undan för att få plats med mina egna och
tiden blir ett fotografi
som så småningom bleknar.
Det finns änglar som vill mig väl och
jag klarar mig.
Jag klarar mig.

Därför stänger jag min dörr nu.
Jag lägger ner något som tar för mycket kraft och
jag lämnar det bakom mig.
I tanke och i själ.
Jag tar en annan väg
väljer något annat och
ger min energi till de änglar
som finns vid min sida.
De betyder mer.

Så detta är slutet.
Jag låser mitt fönster och stänger kalla vindar ute.
Jag har ingen plats för dem längre.
Jag har ingen plats för er och dem ni visade er vara.
Nu gör jag valet och
jag går vidare.


Please do the same...

1 kommentar:

  1. Äntligen. Som jag, och fler med mig, har väntat på den här dagen. Du är värd det bästa i livet. Kom ihåg det!

    SvaraRadera