söndag 16 januari 2011

Ibland...

Ibland finns inte
ord
bara gråt
Ibland slås även den starkaste mot asfalten och
går sönder
förgås
blir trasig.

Och jag hoppas att jag får se mig själv igen
bortom horisonten
där vi alla samlas
när resan tar slut.
Jag hoppas att jag minns mitt ansikte.

Allt jag vill är att känna min puls slå
slå
slå sönder det som är i vägen
det som hindrar mig
att känna mindre
känna mindre
för dig
men mest av allt skulle det va skönt
att kunna hata
dig.


Ibland vill jag glömma din röst
hur den ändras när du pratar om
tiden vi hade
tiden vi borde ha
jag vill stänga av
stänga in mig
stänga dig ute.

Och jag önskar att det kommer en dag
när bitarna på asfalten hittar hem
samlas ihop
får en ny chans att bli till någon som orkar.


Ibland finns inga
ord
bara gråt och
ibland
ibland
måste det få vara så.

***
****************************
**************************************'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar