tisdag 7 december 2010

Du vet hur jag kan bli när det handlar om saknad och så...


Hur har du det?
Är andra sidan världen
bättre?
Jag saknar dig.
Är stränderna långa hos dig,
längre än sommaren här?
Kanske lyser solen mer
än det regnar här?
Här är det kallt och
det blåser och
asfalten är alltid blöt.
Jag drömmer mycket om dig,
läser dina texter,
skrattar åt helvetet här,
ler åt att du har det bättre
nu
för du förtjänar det
men
du vet hur jag kan bli ibland,
när det handlar om saknad och så.


Ibland känner jag mig så svag,
är det lättare att andas där du är?
Här finns många olika rum
där jag försöker klura ut tiden,
meningen,
få ihop alla pussel,
få struktur för att kunna fungera.
Vi här hemma finns kvar
någonstans
i det du lämnade.
Vad finns där du finns?
Är det lättare att räkna stjärnor där?
Jag önskar att jag hade dina ögon ibland
så jag kunde se det du ser.
Är det varmare hos dig?
Du vet ju hur vintrarna kan vara här och
nu är det vinter på riktigt men
det finns folk här
som ger mig värme
du vet
sådan värme som man inte vill släppa taget om eller
vara utan.
Jag målar minnen på vita väggar
finns där jag alltid funnits
drömmer om hur det skulle varit
som egentligen inte spelar någon roll,
inte nu för
du är en evighet härifrån och
denna natt är så jävla lång så
ge mig bara en ny dag.

Jag hoppas världen mittemot
behandlar dig väl
men
du vet hur jag kan bli ibland
när det handlar om saknad och så...






Du fattas mig...

2 kommentarer:

  1. Jag saknar henne så det gör ont och dina texter gör ont, på ett vackert sätt. Vackert att du får fram minnen som jag glömt...Love

    SvaraRadera
  2. Detta fick mig att gråta första gången jag läste.. Och även nu är det svårt att hålla tårarna borta. Även jag kan känna igen mig i en del av det du skriver.. Har inte lyckats sätta ord riktigt på min saknad..

    SvaraRadera