tisdag 16 februari 2010

Just nu...

Jag har ingen kontroll.
När onsdagen kommer är jag fortfarande på måndagen
sittandes med alla begrepp som ingen förstår sig på och
undrar när det ska bli bättre?
Enklare.
När blir det min tur?

I hans ögon finns något som kallas Ingenting.
Detta tunga
kalla
Ingenting är det han kommer hem med,
som han ställer ner på mattan i hallen innan han säger hej till tystnaden.


Det finns en plan även för mig.
Jag kan under tiden klura fram en lösning,
ett bättre alternativ.
En flyktväg.
Varje måndag införskaffar jag allt jag skulle kunna tänkas behöva inför detta.
En anledning.
En stor dos med tillit och tålamod.
En helikopter som kan ta mig härifrån.
En karta så jag kan hitta tillbaka.
Varje måndag morgon finns det en dröm om en annorlunda vecka.
En annan tid och
ett under.
Hittills har det inte kommit något.
Kanske nästa måndag...

Jag har ingen kontroll.
Just nu virvlar snön uppåt från marken.
landar någon annanstans och ser till att vi börjar fundera på hur saker går till egentligen.
Hur det är möjligt.

Inte ens himlen har kontroll.

Hoppas att Gud har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar