fredag 20 november 2009

Det handlar om att stå kvar...

När broarna brister
när stormen tar fart eller
ebbar ut
när tveksamheten slår sitt slag
när livet ger oss hopplöshet eller
möjligheter.

Det handlar om att stå kvar.
Att hålla ut ett litet tag till.


Du visade ditt ansikte
en dag i november.
Du såg annorlunda ut.
Inte alls som jag mindes dig
den dagen vi först träffades.
Inte alls samma ansikte.
Har du glömt bort hur det känns att vara omhändertagen?
Jag tror du behöver bli påmind igen.

Det handlar om att finnas för varandra.
Att hålla sig fast när prövningarna knackar på dörren.

Du höll inte lika hårt som alla andra.

Främlingar.
Vi blev främlingar för varandra
en dag i november.
Kanske för att du inte höll tillräckligt hårt.
Kanske för att jag inte höll tillräckligt hårt.


Det handlar om att försöka förstå.
Att ta sig tid att se igenom det som gör ont.

Jag borde ha försökt lite mer.

Det handlar om att hålla ut
ett litet tag till.
Att vänta ut mörkret.

Jag saknar dig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar