tisdag 15 september 2009

Saker att värdera...

Det finns alltid små saker runt omkring oss som vi egentligen inte lägger så stor vikt vid. Saker som är så självklara för oss att vi bara går förbi, ser åt sidan men vet ändå att de sakerna finns där och det är inget konstigt med det.

Ofta borde vi stanna upp. Lyssna. Se. Lukta eller känna.

Jag kan bli glad för så konstiga saker. Som finns där, alltid, och som medför minnen och välbehag. Nykokt kaffe. Ett visst sköljmedel. Höstluft. Bara en sådan enkel sak som att känna doften på ett klädesplagg som minner mig om någon jag tycker om. Det vanliga. Sådant som man ofta kommer i kontakt med.

Ofta borde man stanna upp och ta till sig det där lilla. Det som andra kanske saknar. Glädjas åt det vi har för man vet aldrig någonsin när det kan tas ifrån oss.

Var rädda om varandra...



**************************************************************************************************

En dikt jag filar på...:)


"Tills dess att din vrede stillar sig

stannar jag upp

stämplar ut

stämplar in någon annanstans

(någonstans där dina tankar inte kan nå mig)"


Nu blir det film i sängen...:)


/ Anna

Glöm aldrig att någonstans finns det någon som tänker på dig just denna sekund!




1 kommentar: