onsdag 14 maj 2014

Kom här min kära...

Kom här min kära
sitt en stund
säg att du var här
att vi var här
men låtsas som ingenting när vi står vid kanten av det omöjliga.

Du låter mig falla
jag låter dig falla
falla
men jag låter oss landa mjukt i det där som ingen annan vet eller som ingen annan kan förstå.
Det är för oss min kära.
Bara för oss
för visst gömmer du våra ord där inne.
Långt där inne.

Och jag kan hålla din hand
hålla dig i min famn tills jag inte orkar mer
tills vi blir ett och aldrig två
tills mina muskler tvinar
tills du inte orkar stå emot längre
och min kära
bara Gud vet vad som gömmer sig i halvdruckna hjärtan
i sönderslagna fraser och tomma ord
eller i tystnaden som ingen riktigt förstår
men ifrågasätter.
För visst ifrågasätter människor tystnaden, min kära?

Vi vet.
Så kom här,
kom nära.
Säg att du var här
att vi var här
men låtsas som ingenting när det där oändliga blir till det omöjliga.
Sitt här en stund.


Min kära. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar