söndag 6 april 2014

Fastna i någon...

Man kan fastna i någon.
Ligga i en säng
sitta i en soffa och kyssas tills det blir en annan dag
en annan vecka.
ett annat år.
Dricka kaffe med mjölk äta skorpor och låtsas som om allt är bra.
För det är det ju, eller hur?
Man kan hoppa över räcken
åka bil mitt i natten för att man vill vara vaken i varandras sällskap lite längre
dricka vin på en balkong kramas hålla hand och smeka varandra över ryggen när man går förbi
Man kan gunga högt skratta högre och leva
man kan leva för varandra för allt är som det ska, det måste det ju vara
för vi älskar ju varandra.
Eller hur? För alltid…
Och sen…
Hålla så hårt om ryggen
klamra sig fast och andas
andas så hårt tills man inte kan stå upp längre och kyssa honom i nacken när han sover för man älskar honom så hårt
älskar så fruktansvärt mycket och man har så mycket och säga fast man inte vågar.
Man kan bli elak.
Slå sönder någon blodig krossa verbalt hata hata fast ändå älska.
Sitta på ett golv med händerna utmed sidorna och skrika Förlåt! Förlåt mig snälla.
Lämna mig inte. Jag vill ju vara med dig. Alltid alltid alltid.
För man vill ju vara där. Vara nära. Aldrig lämna. Alltid stanna.


Förlåt sa jag. Förlåtförlåtförlåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar