lördag 5 oktober 2013

Och i dina ögon...

"Och i dina ögon ligger allt det där
jag inte är..."


Och han hade mig där
nära
så nära och
jag var av glas den kvällen och
aldrig
aldrig har jag känt mig mer sårbar.
För egentligen är jag nog ingen som man
håller i
håller kvar
och inte vet jag hur man skriver om kärlek och att älska
för det talas om murar
som jag byggt
som livet skapat
framför och runt mig
och inte vet jag hur man skriver om att lämna sitt avtryck
hur man gör
hur man är för att stanna kvar i någons minne.
Kanske kommer jag heller aldrig att lära mig.
Att räcka till och nå fram
att smeka någons hjärta
att låta sitt leende värma någons frusenhet
utan att egentligen veta om det och
att låta sin närvaro betyda något stort för en annan människa.
Inte vet jag hur man gör när murar ska rivas
dörrar öppnas och inte vet jag
hur man stannar kvar i en tanke.
Bara sådär.

Och jag lär mig mitt namn,
ett namn värt att nämnas
om och om igen
falla
på någons läppar
röra
vid någons inre
stanna
i någons tanke.

Om och om igen.

2 kommentarer:

  1. Du finns i fler människors hjärtan än du kan ana. <3

    SvaraRadera
  2. Du är så vacker!!

    SvaraRadera