onsdag 1 februari 2012

Till min syster...


Jag vill fånga dig när du faller och
när du faller som djupast
vill jag att du ska veta
att jag finns ännu djupare.
Jag vill smeka din kind
viska i ditt öra
att allt kommer bli bra tillslut.
Jag vill skratta hejdlöst
åt dina infall
hur du alltid har ett svar
och jag älskar dig för det
jag älskar dig
för att du är dig själv när världen
trycker på som mest.


Det är som en liten skatt
en liten stjärna
ett magiskt ord
som sitter där i mitt hjärta tillsammans med dig
ni sitter där
tillsammans men
i slutändan är det alltid du som lyser mest.

Och när ljuset faller på din kind
önskar jag
att jag kunde plocka bort det som gör mest ont och
visa dig
en mening
en annorlunda historia
ett vackert slut.

Jag finns djupare
djupare
än du någonsin
kommer att falla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar