fredag 9 december 2011


Idag ville jag prata med dig.
Du vet..
slå ditt nummer och berätta om
stormen i Göteborg.
Du skulle tala om riskerna med att gå utanför dörren
beordra mig att stanna inne
berätta om din dag och
som alltid fråga
när jag skulle komma hem nästa gång.
Jag ville höra din röst idag.
Du vet..
så där mycket så det gör ont i hjärtat och
luften räcker inte till och
när man inte riktigt vet var man ska göra av all saknad.
Jag saknar dig.

Jag ville säga hej till dig idag.
Prata om julen och
alla bestyr och jag skulle som vanligt tala om för dig att inte ta ihjäl dig
med allt som du ville
fixa
dona
göra
för oss och
du skulle skratta.
Jag saknar ditt skratt.

Jag ville så gärna
ringa dig idag.
Höra din röst.
Försäkra mig om att du mådde bra.
Du vet..
jag ville så där mycket
så man nästan går sönder för en stund.

Jag saknar dig.
Jag saknar dig så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar