måndag 20 juni 2011

Jag finns djupare...



Jag vill fånga dig när du faller och

när du faller som djupast

vill jag att du ska veta

att jag finns ännu djupare.

Jag vill smeka din kind

viska i ditt öra

att allt kommer bli bra tillslut.

Jag vill skratta hejdlöst

åt dina infall

hur du alltid har ett svar

och jag älskar dig för det

jag älskar dig

för att du är dig själv när världen

trycker på som mest.



Det är som en liten skatt

en liten stjärna

ett magiskt ord

som sitter där i mitt hjärta tillsammans med dig

ni sitter där

tillsammans men

i slutändan är det alltid du som lyser mest.


Och när ljuset faller på din kind

önskar jag

att jag kunde plocka bort det som gör mest ont och

visa dig

en mening

en annorlunda historia

ett vackert slut.


Jag finns djupare

djupare

än du någonsin

kommer att falla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar