torsdag 1 juli 2010

Stanna tiden...


När en känsla etsar sig fast.
När allt stannar upp,
vinden
ljuden
tiden
tankarna.
När man önskar hålla kvar
just den stunden
ett litet tag till.
För alltid.
Det som för en minut sedan gjorde ont
tyngde ner
ersattes med inre ro.
Att vara en del av det vackra
av det underbara
av det som betyder någonting.

I den stunden finns ingen kamp,
bara resultat.


Man försöker andas in
varje liten partikel
varje del
för att finna kraft
för att orka lite till.
För att kunna stå kvar
när saker runt omkring rusar förbi
alldeles för fort och
okontrollerat.

I vackra stunder finns vi,
tillsammans och betydelsefulla.
Vi, levande ljus för varandra.


Jag önskar stanna tiden ibland.
Hålla kvar det vackra
det lugna
det fridfulla.
Jag vill andas in
sekunderna
minuterna
när himlen och ängarna och havet och tystnaden
är på vår sida och
skänker oss magiska ögonblick.

Jag vill hålla kvar levande minnen
i min hand
i min själ
i mitt hjärta.
För alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar