måndag 5 juli 2010

Bara en gång till...


En gång till...
det är allt jag begär
att få prata med dig
en gång till.
Att få slå ditt nummer
en gång till.
Gnälla över vädret,
klaga på mitt bekymmersamma ekonomiska läge,
snacka om saker vi tycker om.
Det går inte.
Inte idag,
inte imorgon
inte någon annan dag heller.

De flesta dör under sommar halvåret...
när du dog var det kallt ute och
hösten stod för dörren och
jag var inte alls förberedd på ditt sista andetag.

Var du det själv?


Bara en gång till vill jag äta dina bullar,
en gång till vill jag bli utskälld av dig,
en gång till vill jag gå en promenad med dig,
en gång till vill jag sitta bredvid dig och
hjälpa dig lösa korsord och
tänka att jag aldrig vill vara utan dig.

Bara en gång till...


Jag älskar dig...

...och i tystnaden efter dina steg
ligger allt som inte går att förhindra
(än mindre acceptera)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar